هنرستان پسرانه فنی و حرفه ای باقرالعلوم (ع) اداره آموزش و پرورش منطقه 7 تهران

معرفی هنرستان صفحه اصلی

      

   

هنرستان باقرالعلوم با هدف ایجاد زمینه برای شکوفایی استعداد های دانش آموزان، ایجاد محیطی تربیتی و مناسب رشد و بالندگی، ازبین بردن دغدغه خاطر اولیا از نظر امور آموزشی و اخلاقی، ایجاد محیط مبتنی بر روابط سالم و دوطرفه بین دبیران، کادر آموزشی - انضباطی و تربیتی با دانش آموزان و اولیا محترم، احترام متقابل بین اولیا و دانش آموزان و ارزش نهادن به پیشنهادات منطقی و معقول آنان و... تاسیس گردید.

 

       

   

راه اندازی انجمن فارغ التحصیلان هنرستان باقرالعلوم (ع)

انجمن فارغ التحصیلان هنرستان باقرالعلوم

انجمن فارغ التحصیلان هنرستان باقرالعلوم (ع) به عنوان شخصیت حقوقی مستقل و رسمی (در شرف تاسیس)، تحکیم روابط دوستانه هنرستانی، تبادل اطلاعات علمی و فرهنگی و ارتقای سطح آگاهی تخصصی بیش از1500 عضو بالقوه انجمن است.

این انجمن دارای وظایف متنوع زیر است:
انجمن تلاش خواهد کرد زمینه مشارکت فارغ التحصیلان هنرستان را در فعالیتهای علمی و فرهنگی کشور فراهم سازد تا از این طریق به مهارت آنان بیفزاید و آخرین دستاوردهای علمی را در اختیار آنان قرار دهد و جامعه را از توانمندیها و استعدادهای بالقوه بهره‌مند کند.
جمعیت صدها هزار نفری فارغ التحصیلان هنرستان از استعدادهاو توانمندی بالایی برخوردارند که از سویی کشور ما به شدت نیازمند بهرهگیری از آن است و از سوی دیگر آنان مشتاق ارائه همه توان خود به جامعه هستند و در این میان انجمن همچون پل ارتباطی میان این جامعه و جمعیت فارغ التحصیلان، ایفای نقش میکند و با شناسایی استعدادها و توانمندی‌های اعضاء و شناخت نیازهای جامعه در خدمت فارغ التحصیلان و کشور خواهد بود.
از نگاه دیگر تأثیر گذاری بر نظام آموزش عالی کشور در خصوص تصحیح سیاست-ها، روشها و برنامه های آموزشی و پژوهشی، در جهت بهبود وضعیت موجود، میتواند یکی از کارکردهای این انجمن باشد.
بررسی و ایجاد زمینه جذب فارغ‌التحصیلان هنرستان در بازار کار، مطالعه و تحقیق در مسائل اقتصادی و اجتماعی و اجرای طرحهای تحقیقاتی در زمینه برنامه های توسعه و عمران، مشارکت فارغ التحصیلان در رشد کمی و کیفی هنرستان، آگاهی هنرستان از میزان و کیفیت کارایی فارغ التحصیلان به منظور بهبود برنامههای آموزشی و پژوهشی و ترویج دانش و فنآوری نیز از دیگر هدفهای این انجمن است.

برخی از خدمات انجمن

  1. برقراری ارتباط با سایر سازمان های غیر دولتی جهت تبادل نظر و معرفی انجمن.
  2. برگزاری گردهمایی های دانش آموختگان.
  3. برگزاری اردوهای یک و چند روزه سیاحتی و زیارتی .
  4. برگزاری سمینار، همایش و سخنرانی ها.
  5. شرکت در همایش های داخل و خارج از هنرستان.
  6. برگزاری کلاس های آمادگی آزمون ها.
  7. برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی .
  8. برگزاری بازارچه های کارآفرینی و خود اشتغالی.
  9. تشکیل صندوق قرض الحسنه ویژه فارغ التحصیلان.
  10. جلب همکاری سازمان ها و ارگان ها جهت تحقق اهداف اقتصادی و اشتغالزایی اعضای انجمن.
  11. ایجاد تعاونی های چند منظوره.
  12. همکاری با برخی از وزارتخانه ها در ارتباط با اشتغالزایی دانش آموختگان
    هنرجویان سال آخر هنرستان و همچنین فارغ التحصیلان سال های گذشته این هنرستان میتوانند با تکمیل فرم عضویت در فعالیت های انجمن شرکت نموده و از خدمات انجمن بهره مند شوند .
مشاهده لیست تمام مطالب...

    

هنرستان ها زمینه مناسبی برای فرهنگ سازی تفکر کارافرینی در کشور است که در همین راستا توجه به رشته های فنی وحرفه ای جهت مهارت آموزی دانش آموزان از سیاست های راهبردی وزارت آموزش و پرورش می باشد.

رئیس اداره فنی حرفه ای و آموزش های مهارتی اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه اشتغال جوانان مهم ترین دغدغه مسئولان کشور در شرایط کنونی است گفت: طبق ارزیابی های صورت گرفته زمنیه اشتغال زایی و کارآفرینی در رشته های فنی و حرفه ای بیش از رشته های نظری است.

   

    

آئین نامه آموزشی و شرایط فارغ التحصیلی هنرجویان

 الف )هدفهای شاخه فنی و حرفهای:

1- اعتلای سطح فرهنگ و دانش عمومی، شناسایی و تقویت شایستگی های تربیتی ، فضائل اخلاقی ، بینش

سیاسی و اجتماعی دانش آموزان برای دستیابی به زندگی مناسب؛

2- شناخت بهتر استعداد و علاقه دانش آموزان و ایجاد زمینه مناسب برای کسب توانمندیها و مهارتهای لازم

و هدایت آنان به سمت اشتغال مفید؛

3- ایجاد آمادگی نسبی دانش آموزان برای اشتغال و ادامه تحصیل در رشته های علمی کاربردی

 

ب )  واحدهای درسی و طول مدت تحصیل: -

ماده 3 آموزش دوره دوم متوسطه، سالی واحدی و دارای ویژگیهای زیر است : -

الف- فرآیند آموزش هر درس به طور پیوسته، در طول سال تحصیلی انجام میشود. آموزش بعضی از درسهای

شاخه فنی و حرفهای در طول یک نوبت ) اول یا دوم ( به صورت مستقل اراله و ارزشیابی میشود، مشروط بر

آنکه برنامه این قبیل درسها به صورت زوج و در دو نوبت متوالی تنظیم شود. در شاخه کاردانش، آموزش

برخی از استانداردهای مهارتی) درسهای مهارتی( در طول سال تحصیلی به پایان میرسد و ارزشیابی آن تا یک

ماه پس از پایان آموزش یا حداکثر تا پایان آن نوبت انجام میشود.