هنرستان پسرانه فنی و حرفه ای باقرالعلوم (ع) اداره آموزش و پرورش منطقه 7 تهران

      

  

هنرستان باقرالعلوم با هدف ایجاد زمینه برای شکوفایی استعداد های دانش آموزان، ایجاد محیطی تربیتی و مناسب رشد و بالندگی، ازبین بردن دغدغه خاطر اولیا از نظر امور آموزشی و اخلاقی، ایجاد محیط مبتنی بر روابط سالم و دوطرفه بین دبیران، کادر آموزشی - انضباطی و تربیتی با دانش آموزان و اولیا محترم، احترام متقابل بین اولیا و دانش آموزان و ارزش نهادن به پیشنهادات منطقی و معقول آنان و... تاسیس گردید.

 

       

   

گزارش دوره های فوق برنامه

گزارش کلاس های فوق برنامه

گزارشی از فعالیت های هنرستان و اساتید گرامی در خصوص فعالیت ها و دوره های فوق برنامه هنرستان به اختصار ارائه میگردد.

.

پنج جلسه آموزشی با عنوان (( سلام گوگل ))

امروزه با تغییرات تکنولوژی و فناوری و همچنین به وجود آمدن شرایط کسب و کاری و تحصیل آنلاین نیاز  هر چه بیشتر ما به ابزارهای استفاده از محیط های آنلاین بیشتر شده است که گوگل ابزارهای را در اختیار ما قرار می‌دهد تا بتوانیم نیازهای خود را برآورده کنیم در این دوره هنرجویان با ابزارهای مانند گوگل داکس و همچنین گوگل و سایر مواردی که مورد نیاز آنها خواهد بود آشنا می شوند.

پنج جلسه آموزشی با عنوان (( پنل توسعه فردی ))  

دوره پنل توسعه فردی با حضور روانشناس و مشاور هنرستان دکتر مهدی اسماعیلی برگزار شد که در این دوره سعی گردیده است که هنرجویان با مشخص کردن اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود در حوزه تحصیلی و زندگی و انتخاب نقشه راه مناسب خودشان برنامه ریزی کافی برای انجام به موقع دروس و همچنین زندگی شخصی انجام دهند همچنین و مزایا و معایب تحصیل در شرایط کرونا و به صورت آنلاین نیز بررسی می گردد و به سوالات احتمالی هنرجویان به خانواده‌هایشان پاسخ داده می شود.

.

سه جلسه آموزشی با عنوان (( خلق محتوا با مایکروسافت ))

یکی از مهمترین مهارت هایی که هنرجویان امروزه باید با آن آشنا باشند مهارت تولید محتوا می باشد از آنجایی که در نرم افزار مایکروسافت ابزارهای را در اختیار هر فرد برای تولید محتوای بهتر و جذاب تر قرار می‌دهد در این دوره هنرجویان با این ابزارها آشنا می‌شوند و نحوه استفاده آن برای تولید و خلق یک محتوای آموزشی مناسب را فرا می‌گیرند.

.

سه جلسه آموزشی با عنوان (( کسب و کار بر بال فناوری))

 در این دوره هنرجویان و با فناوری های نوظهور 10  سال آینده آشنا می‌شوند و با کسب و کارهایی که به اقتضای این فناوری ها به وجود می‌آیند آشنا می شوند و جایگاه خود را در آن پیدا می‌کنند و به این موضوع بیشتر فکر می‌کنند که در چه حوزه‌ای تخصص و مهارتهای لازم را باید کسب باید نمایند  تا بتوانند با مشاغلی که در آینده بر اثر این فناوری ها به وجود می آیند کسب و کاری راه اندازی نموده و یا در کسب و کاری مشغول به کار شوند.



نظرات خوانندگان
تا کنون هیچ نظری درباره این مطلب ثبت نشده است
نظر جدید
نام*
ایمیل
نظر*

متن تصویر*
مشاهده لیست تمام مطالب...

    

هنرستان ها زمینه مناسبی برای فرهنگ سازی تفکر کارافرینی در کشور است که در همین راستا توجه به رشته های فنی وحرفه ای جهت مهارت آموزی دانش آموزان از سیاست های راهبردی وزارت آموزش و پرورش می باشد.

رئیس اداره فنی حرفه ای و آموزش های مهارتی اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه اشتغال جوانان مهم ترین دغدغه مسئولان کشور در شرایط کنونی است گفت: طبق ارزیابی های صورت گرفته زمنیه اشتغال زایی و کارآفرینی در رشته های فنی و حرفه ای بیش از رشته های نظری است.

   

    

آئین نامه آموزشی و شرایط فارغ التحصیلی هنرجویان

 الف )هدفهای شاخه فنی و حرفهای:

1- اعتلای سطح فرهنگ و دانش عمومی، شناسایی و تقویت شایستگی های تربیتی ، فضائل اخلاقی ، بینش

سیاسی و اجتماعی دانش آموزان برای دستیابی به زندگی مناسب؛

2- شناخت بهتر استعداد و علاقه دانش آموزان و ایجاد زمینه مناسب برای کسب توانمندیها و مهارتهای لازم

و هدایت آنان به سمت اشتغال مفید؛

3- ایجاد آمادگی نسبی دانش آموزان برای اشتغال و ادامه تحصیل در رشته های علمی کاربردی

 

ب )  واحدهای درسی و طول مدت تحصیل: -

ماده 3 آموزش دوره دوم متوسطه، سالی واحدی و دارای ویژگیهای زیر است : -

الف- فرآیند آموزش هر درس به طور پیوسته، در طول سال تحصیلی انجام میشود. آموزش بعضی از درسهای

شاخه فنی و حرفهای در طول یک نوبت ) اول یا دوم ( به صورت مستقل اراله و ارزشیابی میشود، مشروط بر

آنکه برنامه این قبیل درسها به صورت زوج و در دو نوبت متوالی تنظیم شود. در شاخه کاردانش، آموزش

برخی از استانداردهای مهارتی) درسهای مهارتی( در طول سال تحصیلی به پایان میرسد و ارزشیابی آن تا یک

ماه پس از پایان آموزش یا حداکثر تا پایان آن نوبت انجام میشود.