هنرستان پسرانه فنی و حرفه ای باقرالعلوم (ع) اداره آموزش و پرورش منطقه 7 تهران

اهداف و برنامه ها

برنامه هنرستان فنی و حرفه ای با قرا لعلوم (ع) منطقه 7 تهران 

 

بسم الله الرحمن الرحیم 
 به نام خداوند مهربان برنامه سالانه هنرستان حرفه ای باقرالعلوم ( ع )  با توجه به هفت استراتژی اعلام شده تهیه میگردد تا با همکاری و مساعدت و همفکری دست اندر کاران نظام آموزش وپرورش در جهت رشد وشکوفایی استعدادهای نسل جوان که همان آینده سازان میهن اسلامی می باشند مثمر ثمر باشد. بدین جهت لازم دیدیم به لطف پروردگار ، با تلاش و سعی فراوان برای سال تحصیلی جاری باتهیه وتنظیم برنامه یکساله آموزشی و پرورشی اقدام به شکوفا نمودن استعدادها و تربیت آینده سازان میهن عزیزمان نمائیم ، لذا در این راستا توجه همکاران محترم ، هنر آموزان عزیز و هنرجویان گرامی را به نوع ، زمان بندی و اهداف برنامه ها جلب می نمایم . رجاء واثق دارم در رسیدن به اهداف اصلی آموزشی وپرورشی همکاری لازم صورت گرفته و خداوند منان ما را یاری نماید . استراتژی مذکور به قرار زیر است : 

 1_ استاندارد سازی فعالیت ها و برنامه های آموزشی و پرورشی 
2 _ مهندسی فرهنگی و توجه به امور دانش آموزان
 3 _ تحول رهبری ،توسعه و بهبود مدیریت در امور کارکنان 
4 _ خلاقیت ونوآوری در روابط مدرسه – خانواده واجتماع
 5 _ توسعه فرهنگ پژوهش
 6 _ توسعه و فن آوری ، تجهیزات و تسهیلات
 7 _ برنامه ریزی ، قانونمندی و نظم در امور اداری و مالی



 1 _ استاندارد سازی فعالیت ها و برنامه های آموزشی و پرورشی

 الف ) برنامه سالانه فعالیت ها ی آموزشی 
1 »» تهیه و تنظیم لیست کلیه دانش آموزان بر اساس معدل ، نمره انضباط و دروس تخصصی درجهت توزیع دانش آموزان در کلاس ها
 2 »» کلاس بندی دانش آموزان براساس لیست های تهیه شده
 3 »» تهیه وتنظیم برنامه هفتگی موقتی جهت شروع سال تحصیلی
 4 »» تنظیم برنامه هفتگی ثابت هنرستان بر اساس آخرین تغییرات نیروها و.......
 5 »» تقسیم تعداد دانش آموزان به کلاس بین مدرسین دردروس عملی
 6 »» تنظیم برنامه سالانه شورای دبیران با انتخاب موضوع برای هر جلسه
 7 »» شناسایی دانش آموزان از نظر تربیتی ، ورزشی و فعالیت های اجتماعی در هنگام ثبت نام از طریق تکمیل فرم ثبت نام
 8 »» شناسائی دانش آموزان ضعیف تا دومین ماه سال تحصیلی جهت ترغیب و تشویق آنان به شرکت در کلاسها ی تقویتی به منظور جبران ضعف تحصیلی
 9 »» تشکیل کلاسهای تقویتی برای دانش آموزان ضعیف و متوسط و ارائه برنامه کلاسی
 10 »» تشکیل گروه های تخصصی و عمومی و انتخاب سر گروههای هر رشته
 11 »» استفاده از طرح درس با عنایت به بودجه بندی کتاب ( اعلام شده از سوی اداره )
 12 »» تشکیل جلسات ماهانه بین گروههای تخصصی و عمومی
 13 »» تشکیل مجمع عمومی انجمن اولیاء و مربیان
 14 »» بر گزاری کلاسهای IT – ICDL 
15 »» تنظیم برنامه به منظور شرکت در همایشهای گوناگون
 16 »» ایجاد سایت سمعی و بصری و تهیه ویدئو پرژکتور
 17 »» استفاده بهینه ازامکانات  سمعی و بصری در طول سال تحصیلی
 18 »» برنامه ریزی و بر گزاری کلاسهای آموزش خانواده
 19 »» نظارت بر تدریس دبیران
 20 »» نظارت برارزشیابی مستمر دبیران از آموخته های دانش آموزان
 21 »» فرم ارزشیابی کارکنان
 22 »» نظارت بر طرح سوالات امتحانی – جمع آوری سوالات و پاسخ نامه آنها - تایپ و تکثیر سوالات و نمونه سوالات سطح شهر تهران
 23 »» نصب کلید سوالات امتحانی پس از پایان هر امتحان در تابلو اعلانات
 24 »» اطلاع رسانی به اولیاء دانش آموزان در مورد امتحانات قبل از شروع امتحانات
 25 »» اطلاع رسانی به دانش آموزان سال سوم در مورد امتحانات نهایی و شرایط قبولی و فارغ التحصیلی هنر جویان
 26 »» نظارت بر تصحیح اوراق امتحانی ( مخصوصاً امتحانات پایان ترم دوم )
 27 »» برنامه ریزی جهت برگزاری مراسم جشن پایان سال تحصیلی و تقدیر از دبیران و دانش آموزان ساعی
 28 »» برگزاری کنکور آزمایشی سازمان در پنج 5 مرحله استانی و پنج 5 مرحله داخلی در سطح هنرستان
 29 »» انتخاب دبیر نمونه با نظر خواهی از شورای دبیران
 30 »» تعیین افراد مشمول طرح برجستگی – طرح کیفیت بخشی آموزشی و دریافت تقدیر نامه در جلسه شورای مدرسه و انجام اقدامات لازم به همین منظور در زمان مقرر
 31 »» تشکیل کلاسهای تقویتی تراکمی ویژه امتحانات با در نظر گرفتن تخفیف در صورت ثبت نام در حداقل 4 یا 5 درس پر ریزش هر رشته
 32 »» برنامه ریزی جهت کلاسهای تقویتی تابستانی برای دانش آموزان
 33 »» ساماندهی نیروهای انسانی برای سال آینده
 34 »» تنظیم برنامه کاری کارکنان اداری در تابستان
 35 »» تجزیه و تحلیل نتایج امتحانات ( دو نوبت ) تهیه فرم های آماری درصد – میانگین نمرات کلاسی – ترسیم نمودار و درصد رشد کلاسی و جایگاه فرد در کلاس جهت ترغیب و تشویق دانش آموزان به منظور شرکت در جشنواره خوارزمی – المپیاد ها و آزمون جامع علمی و کاربردی . . . . . . .
 36 »» تنظیم کاری کارآموزان و سرپرستان کارگاه ها
 37 »» حمایت از فصل رویش پایگاه تابستانی
 38 »» فعال سازی دانش آموزان و همکاران در گروههای مختلف درسی
 39 »» تهیه بانک سوالات برای هر رشته و هر یک از دروس و ارائه این بانک در اختیار همکاران و دانش آموزان
 40 »» شبکه کردن همه سایت های کامپیوتری و اتصال به شبکه ملی
 41 »» دعوت از اولیاء دانش آموزان ضعیف هر دو ماه یکبار و شرکت در جلسه آنها
 42 »» انتقال و استفاده از تجارب دبیران در جهت آموزش روشهای کلاس داری
 43 »» بیان شیوه های تدریس در آموزشگاه در حضور همکاران توسط خود همکاران که بصورت دوره ای و داوطلبانه برگزار می گردد
 44 »» تشویق همکاران ساعی و کسانیکه در فعالیت های مدرسه سهیم بوده اند

 ب ) برنامه سالانه فعالیت ها ی پرورشی و انظباطی دانش آموزان
 1 »» برگزاری مراسم بازگشائی ویژه اول مهر
 2 »» برگزاری مجمع عمومی انجمن اولیاء و مربیان
 3 »» برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی و انجمن اسلامی و بسیج دانش آموزی
 4 »» برگزاری مراسم روز دانش آموز و اهدای هدیه ویژه دانش آموزان
 5 »» برگزاری مراسم افطاری برای دانش آموزان و همکاران گرامی
 6 »» برگزاری زیارت عاشورا هر سه شنبه و پذیرایی از دانش آموزان
 7 »» برگزاری جشنواره قرآنی به طور مستمر در طول سال تحصیلی
 8 »» برگزاری هفته کتاب
 9 »» برگزاری دعای پر فیض فرج در مراسم صبحگاهی ،
 10 »» برنامه ریزی جهت برگزاری هر چه بهتر و با شکوه تر دهه فجر
 11 »» تشویق دانش آموزان ممتاز علمی - اخلاقی و ورزشی ، اهدای جوایز به آنان
 12 »» شناسایی دانش آموزان بی بضاعت و تهیه لیست آنها به منظور کمک
 13 »» برنامه ریزی جهت شرکت دانش آموزان در مسابقات ورزشی آموزشگاهی
 14 »» رسیدگی به امور انضباطی و تعیین نمره انضباط
 15 »» تقدیر از فرزندان همکارن فرهنگی و اهدای جوایز به آنها در روز شورا
 16 »» شناسایی توانمندی های اولیاء دانش آموزان در جهت پیشبرد بهتر کارها ونیاز های تأسیساتی هنرستان
 17 »» ایجاد بانک توانمندی های انجمن مدارس جهت کمک به سایر مدارس
 18 »» برگزاری مراسم ویژه عید برای کارکنان و دانش آموزان و پذیرایی ویژه
 19 »» برگزاری مراسم ویژه به مناسبت اربعین حسینی
 20 »» پی گیری موارد انضباطی– غیبت دانش آموزان از طریق دعوت اولیاءو تماس تلفنی
 21 »» برگزاری مسابقات قرآنی و دادن هدیه از سوی مدیر
 22 »» برگزاری سخنرانی به مناسبت های مختلف
 23 »» برگزاری و شرکت در راهپیمایی های گوناگون از سوی اداره و سازمان
 24 »» بازدید از مراکز علمی مختلف ( مرتبط با دروس تخصصی )
 25 »» برگزاری مراسم جشن فارغ التحصیلی و تقدیر از دبیران و دانش آموزان ساعی
 26 »» برگزاری اردوهای یک و چند روزه برای دانش آموزان در چند مرحله
 27 »» برگزاری بازدید های دانش آموزای در چند مرحله برای دانش آموزان
 28 »» برگزاری مراسم عزاداری ویژه ماه محرم
 29 »» برگزاری مولودی خوانی ویژه اعیاد مانند تولد پیامبر ( ص ) و ائمه ( ع )
 30 »» برگزاری مراسم ویژه بمناسبت بزرگداشت هفته مقام معلم
 31 »» برگزاری مراسم ویژه صبح گاهی همراه با اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران
 32 »» اهدای هدایا بمنظور بزرگداشت و قدر دانی از دبیران و همکاران به مناسبت روز معلم ( طبق میزان تعریف شده از سوی اداره )
 33 »» تشویق دانش آموزان پیشرفتی از 2 درس تا 5 درس
 34 »» اهدای جوایز به دانش آموزان ممتاز علمی و اخلاقی
 35 »» آموزش فرهنگ بزرگ ومنیع ایرانی از طریق آموزش زندگی بزرگان علم و دین
 36 »» برگزاری جشنواره ویژه در خصوص پرسش مهر 

37»» تشکیل اولین  تعاونی دانش آموزی پسرانه در تهران و فعال نمودن دانش آموزان در شاخه های مختلف فعالیت این تعاونی

 38»» تشکیل گروههای دانش آموزی فعال علمی و تخصصی  از جمله دانوپ ( دانش آموزان نوآور و پیشرو ) و اجرای پروژه های مختلف در سطح مدرسه و منطقه و استان و کشور


ج ) برنامه سالانه فعالیت ها ی اداری
 1 »» کنترل و ثبت نام پرونده های دانش آموزان
 2 »» بایگانی اوراق امتحانی خرداد و شهریور و دی ماه
 3 »» تهیه و ارائه دفترچه راهنما به دانش آموزان ( حاوی کلیه مطالب مربوط به دانش آموزان )
 4 »» تهیه و تنظیم پرونده کارکنان آموزشگاه
 5 »» تهیه و تنظیم دفتر آمار و ارسال آن به اداره جهت پلمپ
 6 »» اعلام لیست فارغ التحصیلان خرداد – شهریور و دی به اداره
 7 »» چاپ و صحافی لیست فارغ التحصیلان خرداد – شهریور و دی هر سالتحصیلی
 8 »» تهیه و صدورکارت شناسایی برای کلیه دانش آموزان
 9 »» انسداد دفاتر امتحانات و دریافت اصل دیپلم فارغ التحصیلان
 10 »» تکمیل و ارسال فرم های آماری تا 15 آبان ماه به کارشناسی آمار و بودجه
 11 »» ارسال دیسکت فارغ التحصیلان خرداد – شهریور و دی به اداره
 12 »» تهیه و تکمیل لیست نمرات توسط معلمین خرداد – شهریور و دی
 13 »» جمع آوری و ارسال نمونه سوالات امتحانی به گروه های آموزشی اداره (خرداد – شهریور و دی )
 14 »» معرفی دانش آموزان سال سوم در امتحانات خرداد – شهریور و دی به حوزه امتحانی نهایی
 15 »» ارسال آمار دانش آموزان به اداره جهت برگزاری امتحانات هماهنگ
 16 »» تهیه تراز مالی 6 ماهه به کارشناسی حسابداری اداره
 17 »» استخراج نتایج امتحانات به منظور ترسیم نمودار و تجزیه وتحلیل آنها
 18 »» در خواست صدور مجوز برای کلاس های تقویتی
 19 »» نظر خواهی از دانش آموزان در مورد عملکرد دبیران و کار کنان آموزشگاه
 20 »» نقش تمبر کارنامه و دیپلم
 21 »» رؤیت و امضای فرم های ارزشیابی
 22 »» تهیه و تنظیم فرم های ارزشیابی کارکنان
 23 »» پاسخگویی به کلیه بخشنامه های ارسالی از سوی اداره
 24 »» تحویل اصل دیپلم و پرونده های سال قبل به دانش آموزان
 25 »» اخذ نمرات مستمر از دبیران ارائه کارنامه ماهانه به اولیائ
 26 »» تهیه و تنظیم برنامه یک ساله هنرستان و ارسال آن به اداره
 27 »» بایگانی اوراق امتحانی خرداد و شهریور و دی ماه


د ) برنامه سالانه فعالیت ها ی بخش مشاوره این برنامه در چهار حیطه اجرایی می شوند : 
* - حیطه دانش آموزی
 1 »» مشاوره فردی و رفع مشکلات تربیتی و درسی
 2 »» بررسی علل افت تحصیلی بصورت کلاسی و فردی
 3 »» برگزاری کلاس های روان شناختی ، مطالعه و مهارت های زندگی در ساعات خالی
 4 »» برنامه ریزی درسی و راهنمایی جهت تعیین رشته هنر جویان
 5 »» تهیه تراکت و بروشور شرایط فارغ التحصیلی
 6 »» اجرای سایر برنامه ها

 * - حیطه اولیاء :
 1 »» بر گزاری کلاس آموزش خانواده
 2 »» تهیه تراکت و بروشور برای خانواده دانش آموزان
 3 »» مشاوره فردی با اولیاء به منظور حل مشکلات مرتبط با دانش آموزان

 * - حیطه دبیران و همکاران :
 1 »» سخنرانی در جلسات شورای دبیران به منظور افزایش سطح علمی و ارائه راهکار برای مسائل روز به منظور حل مشکلات مرتبط با دانش آموزان
 2 »» تهیه تراکت و بروشور روان شناختی
 3 »» اجرای مسابقات روان شناختی برای بالا بردن انگیزه مطالعه همکاران
 4 »» برگزاری اردو های یک یا چند روزه برای همکاران در جهت تقویت دوستی و مودت بین آنها 

* - حیطه اداره و همکاران مشاوره مدارس :
 1 »» شرکت در جلسات ماهیانه اداره
 2 »» تهیه تراکت و بروشور روان شناختی به کمک همکاران


 2 "مهندسی فرهنگی و توجه به امور دانش آموزان

 1 »» با توجه به شیوه نامه ثبت نام ، مشاوره با دانش آموزان جهت انتخاب رشته
 2 »» با ارائه پوشه مخصوص ثبت نام و مطالعه آن توسط اولیاء ودانش آموز ضوابط ومقررات حاکم در هنرستان کتباً گزارش داده می شود
 3 »» دانش آموزان هنگام ثبت نام توسط بروشور هایی که توزیع می شود با رشته های موجود در هنرستان آشنا می شوند
 4 »» با توجه به معدل کسب شده در سال اول رتبه بندی می شوند
 5 »» دانش آموزان ضعیف و بی انضباط در دو ماهه اول سال شناسایی و معرفی می شوند
 6 »» با توجه به فرم ثبت نام ، دانش آموزان کم بضاعت – تحت تکفل و بد سرپرست . . . . . شناسایی ( و در صورت نیاز ، به مراجع ذی صلاح ) معرفی می شوند
 7 »» در موقع ثبت نام دانش آموزان با توجه به استعداد ها ی غیر درسی شناسایی می شوند
 8 »» در موقع ثبت نام دانش آموزان مشکل دار از نظر بیماریهای خاص شناسایی شده و به دبیران طی فرم خاص معرفی می گردند
 9 »» در طول سال تحصیلی به تناسب موقعیت برای دانش آموزان اردو و بازدید های علمی و تفریحی برگزار می گردد
 10 »» برگزاری نمایشگاه کتاب و کتاب خوانی
 11 »» سعی می شود از امکانات کتابخانه در طول دوره آموزش به جد استفاده شود
 12 »» ایجاد خدمات بهداشتی و کمک های اولیه بمنظور فوریت های بهداشتی
 13 »» ایجاد امکانات رفاهی در داخل هنرستان در حد امکان
 14 »» نصب تلفن کارتی همکانی – نصب آینه و آب سرد کن
 15 »» ایجاد پیوند های عاطفی بین دانش آموزان
 16 »» ایجاد پیوند های عاطفی بین اولیاء مدرسه ،دانش آموزان و خانواده آنها در جهت تعامل بیشتر و حل مشکلات
 17 »» ایجاد پیوند های عاطفی دانش آموزان با خانواده ائمه عصمت و طهارت ( ع ) با اجرای برنامه هایی
 از قبیل : ü برگزاری نماز جماعت ü مسابقات فرهنگی وورزشی درمناسبت های مختلف علی الخصوص ولادت ها ی ائمه ü برگزاری مراسم عزاداری و مولودی خوانی ü برگزاری مراسم زیارت عاشورا و دعای فرج هر پنجشنبه ü پذیرایی از شرکت کنندکان در مراسم زیارت عاشورا جهت تشویق دانش آموزان ü برگزاری مسابقات بصورت پرسش و پاسخ بین نماز در هر روز و دادن جوایز نقدی در بین نماز ظهر و عصر ü دعوت از همکارن جهت شرکت در نماز جماعت هنرستان ü تشکیل تشکل های دانش آموزی بسیج ، انجمن ، شورا ی اسلامی و . . . . و حضور در آنها ü دعوت از همکارن جهت شرکت درجلسات و برنامه های مذکور
 18"انتخاب نماینده از هر کلاس جهت رسیدگی به مشکلات کلاس ها ، علاوه بر تشکل های مذکور
 19 »» کمک و مشاوره در اجرای برنامه ها و خلاقیت های دانش آموزان
 20 »» در اختیار گذاشتن نشریات و مجلات و روز نامه جهت مطالعه دانش آموزان ( روزانه )
 21 »» فعال سازی دانش آموزان در امر پژوهش و مسابقات علمی و عملی و کنکورآزمایشی و المپیاد های
 22 »» فعال سازی تعاونی دانش آموزی مدرسه
 23 »»

 3 _ تحول رهبری ،توسعه و بهبود مدیریت در امور کارکنان

 1 »» مشاوره و مشارکت همکاران در امور مدرسه
 2 »» برنامه ریزی شورای دبیران و اطلاع رسانی به موقع در مورد موضوع جلسه
 3 »» برخورد مناسب و صمیمانه در حد بیش از انتظار همکار
 4 »» بوجود آوردن محیطی آرام و دور از تنش و بهبود بخشیدن هر چه بیشتر دوستی و موّدت بین همکاران
 5 »» سعی می شود در هنگام نوشتن برنامه ها نظرات آنها مد نظر قرار گیرد
 6 »» جلب رضایت همکاران در مورد روز های کاریشان ( در برنامه هفتگی )
 7 »» تشکیل جلسات گروه های تخصصی غیر از شورای دبیران
 8 »» ایجاد محیط وفضایی جهت جلب اعتماد همکاران نسبت به یکدیگر
 9 »» ارائه پاداش به همکاران در صورت مثبت بودن نتایج فعالیت های ماهانه
 10 »» باتوجه به عملی و نظری بودن دروس ،حد اکثر استفاده از برنامه عملی در برنامه هفتگی به عمل خواهد آمد 11 »» استفاده از نشریات و روز نامه جهت انتقال اطلاعات و اخبار روزبه همکاران
 12 »» در صورت امکان پرداخت حق الزحمه جهت برگزاری و اعلام نتایج و صدور کارنامه ماهانه غیر از پایانی اول و دوم
 13 »» تقسیم کار بین همکاران با توجه به اختیارات و مسئولیت ه
ا 14 »» استقبال از انتقادات و پیشنهادات همکاران در جهت بهبود وضع موجود
 15 »» رفع مشکلات کاری و سایر مشکلات در صورت امکان
 16 »» بررسی وضعیت کلاسی از نظر آموزشی و اخلاقی و انعکاس آن به همکاران
 17 »» به مناسبت سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی برگزاری مسابقات مقاله نویسی ، کتاب خوانی ارائه طرح های نوین و . . . . . و اهداء جوایز به آنها
 18 »» سعی در رفع مشکلات آموزشی و خواسته های همکاران از نظر امکانات آموزشی
 19 »» سعی در ایجاد ارتباط صمیمی و دوستانه بین هنر جویان و هنر آموزان با برگزاری جلسات و برنامه هایی از قبیل اردو ، بازدید و مسابقات . . . . . . .
 20 »» حضور در جلسات تخصصی
 21 »» توجه به عملکرد ماهانه و سالانه همکاران
 22 »» نظارت بر حضور به موقع همکاران در مدرسه و سر کلاس

 4 _ خلاقیت ونوآوری در روابط مدرسه – خانواده و اجتماع

 1 »» دعوت و تشکیل مجمع عمومی انجمن اولیاء ومربیان
 2 »» تشکیل جلسات انجمن بصورت ماهانه
 3 »» برگزاری جلسات مشاوره برای اولیاء هر دو ماه یکبار ( جلسات تخصصی و رشته ای )
 4 »» گزارش موارد خاص به خانواده ها از طریق ارتباط تلفنی
 5 »» شناسایی اولیاء متخصص و کمک رسانی در مسائل آموزشی و بهداشتی و مالی و . . . . . 
6 »» دعوت از اولیاء در جهت شرکت در مراسم خاص ، تقدیر و تشکر و اهداء جوایز به اعضاء فعال انجمن 
7 »» شناسایی اولیاء و خانواده کم درآمد و یا بی بضاعت جهت کمک به آنها در حد امکان
 8 »» دعوت از خانواده ها جهت بازدید از نمایشگاه کتاب
 9 »» ارتباط و مشارکت با سازمانها و فرهنگ سراها و موسسات فنی و حرفه ای جهت برگزاری نمایشگاه تخصصی و کتاب
 10 »» برقراری با شرکت ها جهت بازدید هنر آموزان در طی سال تحصیلی
 11 »» برقراری ارتباط فردی با خانواده ها و اولیاء بصورت کتبی و یا تلفنی و دعوت از آنها در صورت بروز مشکل خاص و مشاوره و در نهایت معرفی به هسته مشاوره منطقه
 12 »» جهت دیدار اولیاء چون روز خاصی تعیین نشده است ، والدین می توانند همه روزه ساعت یازده ( زنگ تفریح دوم ) به هنرستان مراجعه کنند و با دبیران در خصوص وضعیت تحصیلی فرزندانشان ، دیدار و مذاکره کنند
 13 »» دعوت از اولیاء و شرکت در سخنرانی های خاص از نظر تربیتی ، آموزشی و فرهنگی و. . . . که توسط افراد متخصص صورت می پذیرد
 14 »» مشاوره گروهی با اولیاء
 15 »» مشاوره گروهی بادانش آموزان
 16 »» تهیه و نصب برنامه کاری دبیران ( سین برنامه روزانه هنرستان ) به منظور اطلاع اولیاء دانش آموزان از روزهای حضور همکاران درمدرسه

 5 _ توسعه فرهنگ پژوهش

 1 »» فعال سازی دانش آموزان در امر پژوهش و مسابقات علمی و عملی
 2 »» ارتقاء سیستم های کامپیوتری و خرید ملزومات جدید
 3 »» خرید کولر برای کتابخانه
 4 »» انتخاب تحقیقات برتر ماه که توسط دانش آموزان تألیف شده است و اهداء هدایا و تقدیر از آنها
 5 »» اختصاص یک محل خاص برای نصب نام مولفین تحقیقات و موضوع تحقیق آنها
 6 »» بایگانی تحقیقات انجام شده در کتابخانه هنرستان جهت استفاده دیگران از آن

 6 توسعه و فن آوری ، تجهیزات و تسهیلات

 1 »» شبکه کردن کلیه سایت های هنرستان به یکدیگر و اتصال به شبکه ملی
 2 »» از رده خارج کردن و جایگزین نمودن تعدادی از کامپیوتر های فرسوده ویا از رده خارج سایت ها
 3 »» تجهیز کردن کارگاه حسابداری به کامپیوتر تا حسابداری عملی توسط رایانه صورت گیرد ( در صورت امکان )
 4 »» نقاشی کامل کارگاه ها و سایت ها و کتابخانه هنرستان
 5 »» تعمیر و نگهداری تاسیسات تهویه و تأمین امکانات بهداشتی
 6 »» آماده سازی کلاس ها و سالن ها و کارگاها جهت بازگشایی مدارس
 7 »» پیگیری جهت ایجاد فضای زیبا و آرامش بخش در محیط هنرستان
 8 »» آسفالت حیاط هنرستان جهت استفاده دانش آموزان
 9 »» به روز کردن سایت هنرستان جهت استفاده اولیاء از وضعیت آموزشی و تربیتی فرزندان شان
 10 »» به روز کردن اطلاعات تخصصی کتابخانه ( تهیه کتب تخصصی روز )
 11 »» ایجاد بانک شبکه نرم افزاری به منظور استفاده هنر جویان و هنر آموزان از کتابخانه هنرستان
 12 »» کامپیو تری کردن اطلاعات کتابخانه ، کتب و اعضاء استفاده کننده
 13 »» تهیه تجهیزات و توسعه امکانات ورزشی و رفع کمبود آنها
 14 »» تجهیز کارگاه ها به کمد شخصی جهت استفاده دانش آموزان
 15 »»

 7 _ برنامه ریزی ، قانونمندی و نظم در امور اداری و مالی

 الف ) برنامه سالانه فعالیت ها ی امور اداری 
1 »» ثبت نام و کنترل پروندها ی دانش آموزان
 2 »» پا سخگویی به کلیه مراسلات و مکاتبات اداری
 3 »» تهیه و تنظیم پرونده های کار کنان و دانش آموزان
 4 »» شیوه ثبت نام کاملاً رعایت شده تا خدای نکرده حق کسی ضایع نشود
 5 »» برنامه هفتگی و واحد های ارائه شده طبق استاندارد تعیین شده از سوی سازمان تنظیم گردیده
 6 »» نصب برنامه هفتگی – برنامه روزانه و ساعات کاری هنرستان در تابلو
 7 »» ارائه شرح وظایف هر یک از همکاران اداری بصورت مکتوب
 8 »» شرح وظایف هر یک از مسئولین سایت ها بصورت مکتوب ارائه می شود
 9 »» قبل از شروع سال تحصیلی جدید ضمن معارفه ، قراردادی در خصوص نحوه عملکرد و انتظارات هنرستان و چگونگی ارزشیابی از آنها منعقد می گردد
 10 »» بخشی از نامه ها جهت اطلاع رسانی در دید همکاران در تابلو اعلانات نصب و پیگیری می شود
 11 »» در اولین جلسه مهر ماه ضمن معارفه و تشریح وظایف و مسئولیت ها ارائه می گردد
 12 »» پیگیری و نظارت جهت امور بهداشتی
 13 »» پیگیری و نظارت در حهت اجرای برنامه هفتگی کارگاهها ( دروس عملی )
 14 »» پیگیری و نظارت دفتر حضور و غیاب همکاران
 15 »» پیگیری و نظارت لیست ها و دفاتر دبیران ونحوه ثبت نمرات مستمر صورت مداوم و پیگیر
 16 »» بررسی لیست های ماهانه همکاران مدرس
 17 »» استفاده از برنامه ناظم برای سهولت در کار معاونین برای بررسی دقیق از عملکرد انضباطی دانش آموزان
 18 »» رسیدگی و بررسی دفاتر انضباطی دانش آموزان ( دفاتر معاونت )
 19 »» رسیدگی و بررسی عملکرد ماهانه دبیران از طریق ثبت در دفتر ارزشیابی آنها
 20 »» تهیه و نصب جعبه کمک های اولیه در کار گاه ها
 21 »» تقدیر از کارکنان در روز تولدشان با دادن هدایای کوچک و کارت تبریک
 22 »» برگزاری اردوهای یک و چند روزه برای همکاران
 23 »» در صورت امکان تأسیس و ایجاد صندوق تعاون و رفاه هنرستان برای مواقع ضروری
 24 »» برگزاری ورزش صبحگاهی ( ورزش هماهنگ در بعضی از ساعات )
 25 »» تهیه نشریه هنرستان

 ب) برنامه سالانه فعالیت ها ی امور مالی
 1 »» تأمین منابع مالی مناسب از طریق جذب مشارکت های مردمی با توجه به بخشنامه صادره در تشکیل مجامع عمومی انجمن اولیاء و مربیان مطرح و مشکلات مدرسه و امکانات موجود بیان شده تا راه کار مناسبی پیدا شود
 2 »» سرانه اختصاصی به این آموزشگاه از طرف اداره مشخص و نحوه هزینه کرد آن نیز با توجه به نیاز این واحد آموزشی زیر نظر شورای مالی هزینه می گردد
 3 »» تهیه و تنظیم شورای مالی و تهیه تراز مالی 6 ماهه و سالیانه
 4 »»

نظرات خوانندگان
تا کنون هیچ نظری درباره این مطلب ثبت نشده است
نظر جدید
نام*
ایمیل
نظر*

متن تصویر*
بازگشت به صفحه قبل...